Odborná porota je pro letošní ročník složena z těchto osobností:

Jaroslav Brabec
Režisér, kameraman, v současné době vedoucí katedry kamery FAMU. V roce 1979 dokončil studium kamery na FAMU. Během své kariéry stál za kamerou u mnoha výrazných snímků, jmenujme např. filmy Proč? (1987, rež. Karel Smyczek), Kopytem sem, kopytem tam (1988, rež. Věra Chytilová) či společně s kameramany Jiřím Macákem a Martinem Čechem Kuře melancholik (1999), který rovněž režíroval. Mezi jeho další režijní díla patří např. Krvavý román (1993, zde dělal opět i kameru), P.F. 77 (2003), Samota (2001) či minisérie Americké dopisy (2015). Je pětinásobným držitelem ceny Český lev, z toho 3x za kameru.
Jakub Felcman
Absolvent katedry scenáristiky FAMU a filmových studií FF UK. V celovečerním hraném filmu debutoval scénářem k filmu Příliš mladá noc (2012, rež. Olmo Omerzu). Dlouhodobě se věnuje filmovému kurátorství a dramaturgii. V celovečerním hraném filmu debutoval dramaturgií filmu Petra Václava Nikdy nejsme sami (2016). Byl vedoucím dramaturgem tvůrčí skupiny Čestmíra Kopeckého v ČT. Podle pseudoscénářů Vratislava Effenbergera realizoval film Kino Effenberger. Byl kreativním producentem filmu Jana Němce Vlk z Královských Vinohrad (2016). Režíroval dokumentární film o Jaroslavu Kučerovi. Vede také filmový festival zaměřený na prezentaci kameramanské tvorby Ostrava Kamera Oko.
Nick Kollár, ASK
Nick Kollár se narodil ve Winterthuru (Švýcarsko). V roce 2017 dokončil magisterské studium pod vedením prof. Jána Ďuriše v Ateliéru kameramanské tvorby na Filmové a televizní fakultě VŠMU. Jako hlavní kameraman se podílí na filmech a televizních seriálech na Slovensku i v Čechách. Vyjmenujme např. seriály Dáma a Král, Kriminálka kraj či Specialisté. V roce 2022 debutoval celovečerním filmem Láska hory prenáša (režie Jakub Machala). Na osobním blogu píše o práci kameramana. Kromě kameramanské tvorby pracuje na fotografickém projektu Vznik čtvrti, který dokumentuje nové sousedství u Dunaje v Bratislavě. Je členem prezidia Asociace slovenských kameramanů – ASK.
Jan Malíř
Jan Malíř absolvoval katedru kamery na FAMU (1972) a potom působil v ČST a v Krátkém filmu Praha (1972–87), kde snímal filmy předních dokumentaristů. Jako univerzální kameraman vytříbeného výtvarného citu, experimentátorské vynalézavosti a schopnosti improvizace, prokazuje svoje kvality od poloviny 80. let zejména v hraném filmu. Svojí dynamickou kamerou podtrhl atmosféru a emotivní účinky několika filmů Věry Chytilové, jiný styl vizuálního vyjadřování uplatnil v dílech dalších režisérů různých generací (Vít Olmer, Jaromil Jireš, Miloslav Luther, Karel Smyczek, Juraj Nvota). Pravidelně spolupracuje s Janem Hřebejkem. Za práci na filmu Musíme si pomáhat získal v roce 2000 od AČK Cenu za vynikající dílo a rovněž si vysloužil i nominaci na Oscara. Režíruje reklamy a klipy, spolupracuje pravidelně na zahraničních filmech natáčených v Česku. V letech 1985 – 2000 působil na FAMU jako pedagog.
Filip Marek, AČK
Filip Marek je vynikající český kameraman, který do filmů, televizních pořadů a hudebních videí vnáší specifickou dynamiku. Filip studoval kameru v Písku a později na FAMU v Praze, kde získal bakalářský titul. V roce 2024 obdržel cenu za nejlepší kameru na filmových cenách Český lev za svou práci na svém debutovém filmu Bod obnovy (režie: Robert Hloz), čímž se stal nejmladším kameramanem, který tuto cenu kdy získal. Film měl premiéru na BIFAN v Jižní Koreji a byl uveden na MFF Karlovy Vary v roce 2023. Pracoval na řadě krátkých filmů, hudebních videí a reklam, stejně jako na televizních seriálech Profesor T (režie: Tomáš Mašín) a Mozaika (režie: Jasmina Blaževič). Filip spolupracoval s produkčními společnostmi po celém světě, včetně ProdCo, Smuggler, Anorak, Hamlet a Stink.
Diana Cam Van Nguyen
Diana Cam Van Nguyen je česko-vietnamská režisérka, výtvarnice a absolventka FAMU. Specializuje se na animované dokumenty (Malá, Spolu sami, Milý tati) a ve svých filmech se věnuje osobním tématům. Její krátké filmy soutěžily na festivalech v Locarnu, Rotterdamu, Torontu nebo IDFA. Spolu sami (2018) bylo oceněno na MFDF Jihlava 2018 jako nejlepší český experimentální film a byl mezi třemi finalisty BAFTA Student Award 2019. Její krátký film Milý tati (2021) vyhrál Českého lva a Cenu české filmové kritiky za Nejlepší krátký film 2021, Cenu Magnesia za Nejlepší studentský film a Nejlepší zvuk na MFDF Jihlava 2021. Mezinárodní ocenění film dostal na BFI London Film Festival, Clermont-Ferrand, DOK Leipzig a dostal Zvláštní uznání v Torontu. Cenami AFI Grand Jury Award 2021 a Flickerfest Documentary Short FIlm Award se film kvalifikoval na Oscary 2023.
Jacek Petrycki, PSC
Kameraman a producent celovečerních filmů, dokumentů a televizních inscenací. Absolvoval katedru kinematografie Filmové školy v Lodži (1970). V roce 1971 debutoval dokumentárním filmem Przed rajdem. Jako kameraman natočil společně s režiséry Krzysztofem Kieślowským a Marcelem Łozińským jedny z nejslavnějších polských dokumentů 70. let. Od roku 1976 se věnuje také hrané tvorbě, ve které je neodmyslitelně spjat s polským kinem morálního neklidu. Je držitelem ceny britské filmové akademie BAFTA za film Zrada (1996, rež. Clive Gordon) a mnoha zahraničních a polských cen. V roce 2019 se stal viceprezidentem Polské asociace kameramanů PSC.