Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /pub/ackackwa/ceskam.cz/web/www/wp-includes/functions.php on line 6121
DRA – Digitálně restaurovaný autorizát – 7. stránka – Asociace českých kameramanů

PŮVODNĚ ČESKÝ FILM #ZPĚTVKINECH V KOLORITU MAĎARSKÉ VERZE

Adéla ještě nevečeřela

Předpremiéra digitálně restaurovaného filmu dne 14. 11. 2015

V kině Lucerna proběhla dne 14.11. 2015 předpremiéra digitálně restaurovaného filmu „Adéla ještě nevečeřela“, který byl natočen v roce 1977 a jsou pod ním podepsání režisér Oldřich Lipský, scénárista Jiří Brdečka a kameraman Jaroslav Kučera, jeden z předních kameramanů, který se zapsal do zlatého fondu české kinematografie prací na filmech ze 60. let Vojtěcha Jasného, Věry Chytilové a dalších.

Pokračovat ve čtení „PŮVODNĚ ČESKÝ FILM #ZPĚTVKINECH V KOLORITU MAĎARSKÉ VERZE“

ČESKÁ PREMIÉRA FILMU KAMENNÝ MOST ZRESTAUROVANÉHO METODOU DRA

MFF OSTRAVA KAMERA OKO
FAMU
MINISTERSTVO KULTURY
ASOCIACE ČESKÝCH KAMERAMANŮ

Dne 1. října 2015 proběhla v Malém a Velkém sále Kina Lucerna v Praze tisková konference Mezinárodního filmového festivalu Kamera OKO Ostrava, prezentace Metody digitalizace národního filmového fondu DRA, digitálně restaurovaného autorizátu a česká premiéra prvního filmu digitálně restaurovaného metodou DRA – Kamenný most, režiséra Tomáše Vorla.

Pokračovat ve čtení „ČESKÁ PREMIÉRA FILMU KAMENNÝ MOST ZRESTAUROVANÉHO METODOU DRA“

UNAVENI Z ARCHIVNÍ MOCI

Členy výzkumného týmu NAKI příjemně překvapilo, když se dozvěděli, že Kancelář Kreativní Evropa — MEDIA spolu s Národním filmovým archivem (NFA) pořádají 26.5.2015 v Městské knihovně v Praze setkání význačných osobností evropského archivnictví pod názvem Seminář Archivní film dnes a že k účasti na této konferenci jsou zváni i zástupci tuzemského výzkumného projektu NAKI zabývajícího se digitalizací národního filmového fondu, který řeší AMU ve spolupráci s širokým týmem odborníků Z ČVUT a dalšími externími spolupracovníky. Neprodleně podali přihlášku s anotací příspěvku na téma Systém posouzení obrazových rozdílů v digitální kinematografii, týkající se kvality zpřístupňování digitálního obrazu pořízeného ze starých archivních filmů.

Pokračovat ve čtení „UNAVENI Z ARCHIVNÍ MOCI“

ROZZLOBENÍ TVŮRCI ANIMOVANÝCH FILMŮ – STARÉ POVĚSTI ČESKÉ

Rath českého filmu

Vypadá to, že i český film má svého Ratha, a to minimálně bohorovným způsobem jak spravovat majetek státu. V současné době má jako své rukojmí naše filmové dědictví a je minimálně stejně inteligentní a zároveň bezskrupulózní jako Rath, takže to bude trvat asi ještě nějaký čas, než skončí také v propadlu dějin a české filmové dědictví budou moct v Národním filmovém archívu spravovat kompetentní odborníci ve spolupráci s autory a ne vševědoucí teoretici bez jakýchkoli praktických odborných znalostí.

Pokračovat ve čtení „ROZZLOBENÍ TVŮRCI ANIMOVANÝCH FILMŮ – STARÉ POVĚSTI ČESKÉ“

Třeštění kolem 4K

Označení 4K, stejně jako pojmy 2K, HD či SD poskytují zasvěceným informace o jednom z nejvýznamnějších kritérií kvality pohyblivého, tedy kinematografického obrazu. Tímto kritériem kvality obrazu je jeho rozlišení. Filmový obraz je specifický charakteristickou strukturou zrnitosti, která se liší u různých typů filmové suroviny a zejména u starých filmů má podstatný vliv také laboratorní zpracovatelský proces. To co na diváky ještě donedávna působilo jako filmový vzled (ještě si pamatovali projekce z filmových kopií) a co je předmětem obliby u filmofilů, navštěvujících projekce filmových archivů, aby zhlédli filmy z původních filmových kopií, zmizelo dnes u kinematografických děl vyráběných pouze digitální technologií. Rozlišení 4K přináší v procesu digitálního restaurování 35mm filmů tuto autentickou informaci k divákům v digitální podobě nejkvalitněji a protože jde o fenomén filmového vzhledu, je to opravdu důležitý prvek pro celkový účin filmového díla (představení). Všude na světě je používáno jako základní (rozumíme standardní) 4K rozlišení – DCP4K. Návrat zpět do úvah o dostačujícím rozlišení 2K je základním nepochopením problematiky, a proto by takovéto rozhodování nemělo příslušet technikům – skeneristům, zvažujícím pouze parametry ekonomického efektu versus viditelnosti obrazových detailů. O to ve skutečnosti přece vůbec nejde!

Pokračovat ve čtení „Třeštění kolem 4K“