Mezinárodní kameramanský summit Los Angeles 2018
Asociace amerických kameramanů (ASC) uspořádala 4. až 7.června 2018 opět bienále setkání kameramanů z celého světa Intenational Cinematographers Summit (ICS) s centrem dění v Club House v Los Angeleském sídle ASC. Asociaci českých kameramanů zastupoval president A.Č.K. prof. Marek Jícha a dva členové Martin Preiss, AČK a Antonio Riestra AČK, ASC, kteří oba v Los Angeles bydlí. Agenda setkání byla dopředu pečlivě připravena s velmi bohatým a nabitým programem. Dokonalá produkce hostitele a vřelé prostředí ASC umožnilo, že se „svátek“ setkání kameramanů velmi vydařil.
Program ICS ASC:
Pondělí 4.6. 2018
* Universal City Walk, IMAX – Prezentace filmu Dunkirk a debata s kameramanem Hoyte van Hoytemou ASC, FSF, NSC, s režisérem filmu Christopherem Nolanem a producentkou Emmou Thomasovou.
* Projekce filmu Dunkirk z IMAX filmové kopie
* Prezentace kameramana ASC Adriano Goldmana a jeho snímku The Crown
Úterý 5.6. 2018
* Academy Motion Picture Arts & Sciences AMPAS – uvítání od prezidenta AMPAS Johna Baileyho, ASC
– Prezentace ACES, ACESNEXT
– EXPOSURE INDEX INVESTIGATION přednáška Joachima Zella
– Prohlídka AMPAS laboratory
– SPECTRAL SIMILARITY INDEX (SSI) přednáška Joshe Pinese a George Joblove
* DOLBY CINEMA EXPERIENCE – prezentace postprodukčního supervizora Petera Mavromatese o HDR kolorgradingu v hollywoodském DOLBY CINEMA
* Prezentace ASK o slovenském vynálezci IVANU PUŤOROVI přednesl Lukáš Teren, ASK
* Prezentace AČK o restaurování DRA nejstaršího kinematografického záznamu PLACE DE LA CONCORDE chronoforografa Étienne-Julese Mareye přednesl Marek Jícha, AČK. Na fotografii potlesk i od členů IMAGO…
* Prezentace IMAGO přednesená Paulem Rene Roestadem, FNF, Philippe Rosem, AFC, Elen Lotmanovou, ESC.
Středa 6.6. 2018
* Winnetka Pacific Theatre – prezentace NEW TRENDS IN CINEMA DISPLAY prezentace šéfa technologické komise ASC Cutrise Clarka o novém prezentačním projekčním system SAMSUNG ONYX. Černé plátno s LED zářiči přináší filmový obraz s detaily v bílých o 48 až 300 nitů za současné existence absolutní černé.
* PANAVISION WOODLAND HILLS – prezentace Dana Sasaki a Michaela Cioniho o nových objektivech pro Large format
* FOTOKEM – prezentace digitální a filmové laboratoře a prezentace koloristické práce Waltera Volpatta a kameramana Steve Yedlina, ASC o práci na filmu THE LAST JEDI.
Čtvrtek 7.6. 2018
* CELEBRATING DIVERSITY ON THE CREWS debata o zastoupení žen a rozdílné barvy pleti ve filmových štábech řízená ASC Vision Committee a Australskou Asociací.
* A VISION OF PAINTER’S COLOUR FRAMEWORK FOR DIGITAL IMAGE TEXTURE prezentace Rolfa Coulangese, BVK
* PORTRÉT ROBBY MULLERA od Claire Pjimanové
* ON SET SAFETY & UNION prezentace prezidesta IASTE, LOCAL 600 Stevena Postera, ASC o dodržování pracovních podmínek
* LATEST TRENDS IN STREAMING rozhovor Sukiho Medenčeviče, ASC se zástupvi Amazon
* THE BUSINESS OF CINEMATOGRAPHY rozhovor s hollywoodskými agenty kameramanů
* Prezentace jednotlivých Asociací SOCIETY REELS. A.Č.K. prezentace video reelu, který jsme předvedli v rámci porovnání s ostatními asociacemi prezentující všechny nominované filmy na Cenu A.Č.K. za rok 2017 měla úspěch. Potlesk jsme získali také za naši znělku se zlatými ručkami, rotující zlatou Cenu A.Č.K. a rovněž za logo A.Č.K. ve tvaru filmové kamery. Tento prezentační reel můžete shlédnout ZDE.
Závěrem
Česká prezentace prof. Marka Jíchy o restaurování DRA měla velký úspěch. Četné gratulace následovaly a přispěly k mezinárodnímu šíření dobré zprávy o nových certifikovaných metodikách DRA, které byly vyvinuty na Akademii múzických umění v Praze v řešitelském týmu NAKI prof. Marka Jíchy za úzké spolupráce a podpory Asociace českých kameramanů. Marek Jícha promítl digitálně restaurovaný (DRA) snímek Étienne-Julese Mareye PLACE DE LA CONCORDE pořízený chronofotografikou kamerou zřejmě v roce 1897 choronofotgrafem Lucienem Bullem. Marek Jícha poukázal na souvislosti s vývojem kinematografu a jeho soubojem mezi velkými formáty a 35mm. Jako by dnes vše probíhalo idneticky ale v digitální podobě. Jaký bude světový standard pro digitální kino? Právě v těchto letech řešíme tento technologicko estetický problém. Vše začalo Mareyovým naprosto technicky dokonalým záznamem vysokého rozlišení, širokoúhlého obrazového formátu a kvalitním optickomechanickým systémem. Tuto prezentaci můžete shlédnout ZDE.
Další informace:
Tiskovou zprávu AMU naleznete ZDE
Tiskovou zprávu MKČR naleznete ZDE