INTERNATIONAL CINEMATOGRAPHERS SUMMIT 2018 - ZPRÁVA | Novinky

přidáno: 10.6.2018

MEZINÁRODNÍ KAMERAMANSKÝ SUMMIT LOS ANGELES 2018

Asociace amerických kameramanů (ASC) uspořádala 4. až 7.června 2018 opět bienále setkání kameramanů z celého světa Intenational Cinematographers Summit (ICS) s centrem dění v Club House v Los Angeleském sídle ASC. Asociaci českých kameramanů zastupoval president A.Č.K. prof. Marek Jícha a dva členové Martin Preiss, AČK a Antonio Riestra AČK, ASC, kteří oba v Los Angeles bydlí. Agenda setkání byla dopředu pečlivě připravena s velmi bohatým a nabitým programem. Dokonalá produkce hostitele a vřelé prostředí ASC umožnilo, že se “svátek” setkání kameramanů velmi vydařil.

Program ICS ASC:

Pondělí 4.6. 2018

* Universal City Walk, IMAX - Prezentace filmu Dunkirk a debata s kameramanem Hoyte van Hoytemou ASC, FSF, NSC, s režisérem filmu Christopherem Nolanem a producentkou Emmou Thomasovou.

* Projekce filmu Dunkirk z IMAX filmové kopie

* Prezentace kameramana ASC Adriano Goldmana a jeho snímku The Crown

Úterý 5.6. 2018

* Academy Motion Picture Arts & Sciences AMPAS - uvítání od prezidenta AMPAS Johna Baileyho, ASC

- Prezentace ACES, ACESNEXT

- EXPOSURE INDEX INVESTIGATION přednáška Joachima Zella

- Prohlídka AMPAS laboratory

- SPECTRAL SIMILARITY INDEX (SSI) přednáška Joshe Pinese a George Joblove

* DOLBY CINEMA EXPERIENCE - prezentace postprodukčního supervizora Petera Mavromatese o HDR kolorgradingu v hollywoodském DOLBY CINEMA

* Prezentace ASK o slovenském vynálezci IVANU PUŤOROVI přednesl Lukáš Teren, ASK

* Prezentace AČK o restaurování DRA nejstaršího kinematografického záznamu PLACE DE LA CONCORDE chronoforografa Étienne-Julese Mareye přednesl Marek Jícha, AČK. Na fotografii potlesk i od členů IMAGO...

* Prezentace IMAGO přednesená Paulem Rene Roestadem, FNF, Philippe Rosem, AFC, Elen Lotmanovou, ESC.

Středa 6.6. 2018

* Winnetka Pacific Theatre - prezentace NEW TRENDS IN CINEMA DISPLAY prezentace šéfa technologické komise ASC Cutrise Clarka o novém prezentačním projekčním system SAMSUNG ONYX. Černé plátno s LED zářiči přináší filmový obraz s detaily v bílých o 48 až 300 nitů za současné existence absolutní černé.

* PANAVISION WOODLAND HILLS - prezentace Dana Sasaki a Michaela Cioniho o nových objektivech pro Large format

* FOTOKEM - prezentace digitální a filmové laboratoře a prezentace koloristické práce Waltera Volpatta a kameramana Steve Yedlina, ASC o práci na filmu THE LAST JEDI.

Čtvrtek 7.6. 2018

* CELEBRATING DIVERSITY ON THE CREWS debata o zastoupení žen a rozdílné barvy pleti ve filmových štábech řízená ASC Vision Committee a Australskou Asociací.

* A VISION OF PAINTER’S COLOUR FRAMEWORK FOR DIGITAL IMAGE TEXTURE prezentace Rolfa Coulangese, BVK

* PORTRÉT ROBBY MULLERA od Claire Pjimanové

* ON SET SAFETY & UNION prezentace prezidesta IASTE, LOCAL 600 Stevena Postera, ASC o dodržování pracovních podmínek

* LATEST TRENDS IN STREAMING rozhovor Sukiho Medenčeviče, ASC se zástupvi Amazon

* THE BUSINESS OF CINEMATOGRAPHY rozhovor s hollywoodskými agenty kameramanů

* Prezentace jednotlivých Asociací SOCIETY REELS. A.Č.K. prezentace video reelu, který jsme předvedli v rámci porovnání s ostatními asociacemi prezentující všechny nominované filmy na Cenu A.Č.K. za rok 2017 měla úspěch. Potlesk jsme získali také za naši znělku se zlatými ručkami, rotující zlatou Cenu A.Č.K. a rovněž za logo A.Č.K. ve tvaru filmové kamery. Tento prezentační reel můžete shlédnout ZDE.

 

Závěrem.

Česká prezentace prof. Marka Jíchy o restaurování DRA měla velký úspěch. Četné gratulace následovaly a přispěly k mezinárodnímu šíření dobré zprávy o nových certifikovaných metodikách DRA, které byly vyvinuty na Akademii múzických umění v Praze v řešitelském týmu NAKI prof. Marka Jíchy za úzké spolupráce a podpory Asociace českých kameramanů. Marek Jícha promítl digitálně restaurovaný (DRA) snímek Étienne-Julese Mareye PLACE DE LA CONCORDE pořízený chronofotografikou kamerou zřejmě v roce 1897 choronofotgrafem Lucienem Bullem. Marek Jícha poukázal na souvislosti s vývojem kinematografu a jeho soubojem mezi velkými formáty a 35mm. Jako by dnes vše probíhalo idneticky ale v digitální podobě. Jaký bude světový standard pro digitální kino? Právě v těchto letech řešíme tento technologicko estetický problém. Vše začalo Mareyovým naprosto technicky dokonalým záznamem vysokého rozlišení, širokoúhlého obrazového formátu a kvalitním optickomechanickým systémem. Tuto prezentaci můžete shlédnout ZDE.

Další informace:

Tiskovou zprávu AMU naleznete ZDE

Tiskovou zprávu MKČR naleznete ZDE